lunasilver

Alla inlägg under augusti 2014

Lel

Av Luna - 30 augusti 2014 00:10

Lite bilder från idah cx

Av Luna - 29 augusti 2014 21:43

   

hell yeah, har lite cozy time med min bästa vän idag. :) wll vi har inte umgåtts på en väcka sååååååååååå. Här ligger hon haha. 

Blev inge spel idag heller. Men ska se om jag får chansen att köpa imårn, beställer datorn imårn ochså. det blir AMD Hero achilles :) Men snart ska vi köra lol! ciao :D 



HAPPY SONG!


Av Luna - 28 augusti 2014 21:31

Imårgon ska jag köpa ett spel. Jag är inte dendär typen som köper massa spel på en gång utan jag tar det ett i gången och spelar slut det jag har innan. Tyvärr så har jag flera ospelade spel i mitt 'spelasrkiv'. *Suck* men försöker mitt bästa. Har dock tröttnat på alla spel. Måste ju ha något kul nytt då.

Kan inte bestämma mig. Min spelkompis har typ rekomenderat dessa.


Borderlands 2 

 

Har sett massa videos va detta spel, det ser så sjukt roligt ut tbh c: Har velat spela det ett längre tag. Det är inte ens så dyrt:D 




Så ser det ut!



Metro last night


har också hört massa bra om dethär spelet. Har tänkt köpa det en gång men fick händerna på ett annat spel och sen glömde jag metro xd 

Har inte så mycket annat att säga om spelet. 

Vet inte så mycket om det ahahha xd 

 

Oj haha, bilden blev inte så värst stor *fail* men så ser det ut. Har länge velat testa.



Skåda grafiken.

Love it!


Men nu ska jag dra och sova för jag får inte se ut som nå jävla freak imårn för att man blir ju typ fotad me klassen och vill inte bli mer mobbad än vad jag redan är! 


Om du vet nåt helt awesome jävla spel så kan du kommentera! 

 


Av Luna - 28 augusti 2014 18:19

 


JAA! Fick mitt lol att funka *hoppar runt* :D 

Och det vart heelt nytt också! Så spännande! Har också hittat en sång som jag har gått och blivit kär i eller lyssnade på den när jag var lite yngre och nu ba älskar jag den igen. 

Typ spelade lite och denna kom upp i min playlist! Blev så sjukt glad fick bara liksom glädje tårar men de va ändå lite sadness i dem lixom. 

Åh vad jag älskar den. 



 




  

Okej ja, jag ser helt sär ut xd 

(JAG BRYR MEJ INTE HUR FUL JAG ÄN SER UT NI FÅR LEVA MED DET FÖR JAG ÄR TRÖTT PÅ FULA POSAR)

Men mitt nya headset är Steelseries Siberia V2 Orange Limited edition :3

Den har bra ljud men inte så hämst bra bass liksom if u know what I mean. Men jag är nöjd, micen är liksom as bra! Bättre än mina iphone hörlurars haha!


Men nu kan jag starta lol så vi hörs senare! 

+ SKOLA IMÅRN :'C </3



'




Av Luna - 28 augusti 2014 12:27

Är fortfarande sjuk. Men imårgon ska jag försöka gå till skolan. Jag skulle nog inte orka men det är ju endå Fredag så c: Har inte fått lol att funka än men ska försöka lite hårdare idag, fast har bytt ut Lol med cod bo2 och assasins creed men still... Lol är det bästa.

Har spelat lite piano idag och det gick inte så bra när jag inte liksom orkar spela nu för att jag är så sjuk, spelade fel flera gånger och det är så sjukt störigt haha

Av Luna - 27 augusti 2014 16:15

Det är helt sjukt hur beroende jag påriktigt är av League Of Legends. Idag har det slutat fungera och jag bara... altså.. jag började gråta över ett spel. Över att jag inte kan spela detdär spelet på kanske en vecka. För att då får jag en lite bättre dator som jag vet att den kommer köra på. Men det värsta är att jag kommer hänga så mycket efter min kompis efter en vecka och vi hade kommit överens om att vi ska lana lol på Fredag och så... Är fortfarande sjuk. Ska stanna hemma och 'Bli frisk' imårgon. På fredag ska jag till skolan. Är lite nervös. Vet hur mycket efter jag är i allt så. 

 

.....blir så sjukt jävla ledsen och förbannad. 

Av Luna - 26 augusti 2014 20:38

VILLE BARA SÄGA ATT INGET JAG SKRIVIT HANDLAR OM MIG.
Vet inte hur jag ska sluta min text ahaha, men ni får läsa den halv färdig.

Våra ögon är fuktiga. Våta av tårar som Konstant rinner ner för kinden.
Mamma som ligger där framme har det bra nu, så säger alla.
Hon har ju de bra nu iallafall, hon hade det tungt.
Jag och Sara satt kvar ett tag efter att de andra hade gått. Sara tog mig i handen och ledde mig fram till kistan.
-Nu börjar det nya livet, Gabi. Saras ögon vattnades.
Mina ögon vattnades.
Pappa kom in i kapellet han satte sig på en stol längst bak.
Undrar vad han tänker på.
Alla bryr sig om oss.
Hur mår pappa egentligen?

Jag tog ett djup andetag, kände klumpen i magen och gick fram till pappa och gav honom en kram. Snart satt jag i pappas knä och grät, hans varma händer höll om min rygg. Jag kände mig trygg hos honom.
Jag ska få pappa må bra igen, det ska jag.

Det har gått en vecka på mitt nya liv, altså en vecka sen mammas begravning.
Tre veckor sen hon dog. Det är dags att slänga sorgen bakom sig, fast pappa verkar sitta fast.
Pappa verkar glömt mig och Sara. Ingen skjuss till skolan, ingen mat på bordet och inget stöd.
Pappa har blivit en smula egoistisk, men jag skall respektera det. Det är ju inte varje dag som man förlorar sin fru.
Pappa sitter i soffan, han ropar efter vatten. Det har gått en timme och femton minuter sen han gjorde det sist. Han gråter denhär gången.
Jag bestämmer mig för att inte märka att han gråter som vanligt, har ingen lust att gråta just nu.

Sara gråter.
Sara gråter, Sara, Sara den starka.
Sara som aldrig gråter. Sara den starka.

Vad ska jag göra.
Gabriella, femton. Bor med Pappa och syster Sara.
-Så din mamma och pappa är skilda?
Nej. Mamma är död. Mamma svek mig. Mamma finns inte.
Jag vet redan hur svårt det nya skolåret kommer bli. Det kommer bli ett helvete, ett helvete.
Det kommer regna den första skoldagen, tisdagen den 12:e.
Jag vet att det kommer regna, snälla mamma kom hem. Snälla mamma stå där i köket, snälla mamma.

Jag trodde aldrig den dagen skulle komma. Jag trodde jag aldrig skulle få uppleva sommarlovets slut. Känns tungt, måste bara inse att jag måste stiga upp klockan sju varje dag fram över.
Det regnar.
Mamma skickade regn, precis som jag ville ha det.
Hade på de nya skorna, det bästa med att börja skolan var ju såklart de nyinköpta skolmaterialet och de nya fräscha kläderna.
Härdanefter ska jag inte gråta.

Gabriella. Även kallad Gabi. Ganska okej annsikte och en smal kropp. En del personer kallar mig pinne och översmal men jag tycker inte jag är så värst smal alls.
Killar ser inte efter mig heller. Kanske orsaken är för att mina bröst är väldigt sen utväcklade, eller kanske inte.

Skolbyggnaden gör mig illamående. Gul, va fan tänkte de på egentligen? Gul. Gult är fult.
Allt är fult. Fula människor. Fula lärare. Fula klasser. Fula flickor.
Denhär terminer ska jag försöka att inte få någon relation till någon. Jag vill INTE ha några vänner. Inga vänner. Inga störande vänner som stör mig. Ingen. Jag klarar mig. Alldeles själv.
Jag klarar mig mamma, var inte orolig. Du vet ju hur envis jag är.

Stress. Stress. Skolan stressar. Jävla skola. Jävla stress. Jävla läxor.
Jag och Sara sitter på bänken utanför kuratorns rum. Jag hade aldrig tänkt mig att jag skulle sitta där. Jag känner mig svag, mesigt.
Saras illbleka annsikte blev bara blekare och blekare. Hon stampade med foten i marken, hon är nervös.

-Hur är det hemma?
Vad ska man svara på det? Mina händer svettas, jag och Sara har ju kommit överens om att jag inte behöver säga något. Men nu riktar kuratorn huvudet mot mig. Jag svängde huvudet mot mot fönstret sådär snabbt så att mitt långa svarta hår flög upp från mina axlar.
-Bra. Klämde jag ur mig.
Jag riktade huvet mot fönstret igen.
Det har regnat i dagar. Ända sen skolan började, eller så låtsas jag bara.
Sara pratar ett längre tag, jag har inte sagt ett ord. Jag har bara kollat på regnet som gråter ner. Mamma älskade regn. Hon brukade sitta ute på balkongen med en kopp kaffe. Kanske tillockmed en bok också. Har nästan glömt mamma. Har nästan glömt hennes annsikts uttryck. Hennes vackra blå ögon, hennes långa lockiga hår.
Mina ögon tåras igen. Hoppas Sara inte ser.

-Känns det bättre Gabi? Sara stannade upp mig i korridoren, tog tag om min arm och såg på mig me hennes mörka ögon.
-Bra. Ennu en gång. Ennu en gång ljuger jag.

Livet som jag förnyats blir bara sämre. Dagar känns som månader. månader känns som år. Minuter känns som timmar.
Skolan går sämre och sämre, prov resultat sjunker.
Jag känner kemikalier bränna i min blodström.
Jag har skärt mig. Några enstaka små ärr syns på min arm. Inga relationer stör mig, precis som önskat.
Jag har slutat äta. Jag svälter mig.
Min online vän säger att jag är feg.
Kanske jag är det, han brukade vara snäll mot mig men nu känns det som om han glömt mig.
Håller mig online, där kan inte människorna se mitt annsikte, inga ansiktsuttryck. Där kan de inte se mina uppskärda armar och mina grå-lila påsar under ögonen.
Jag brukar säga att jag mår bra, jag brukar säga att jag har vänner.
Jag brukar även säga att jag har en mamma.
Jag vill inte få dendär äckliga uppmärksamheten. Jag vill absolut inte att de ska tycka synd om mig.
Han, Tom.
Tom har jag inte berättat en ända lögn.
Tom bor i Sverige. Jag bor i Finland.
Det skiljer oss flera hundra mil, och jag har ingen bil.
Tom är sexton. Toms svarta hår gör hans annsikte se aldeles vitt ut, men hans nästan svarta ögon fyller upp hans fina annsikte. De lyser nästan.
-Gillar du mig, Tom?

Jag tänker på Tom mer och mer. Tom. Tom. Älskar att nämna namnet. Det liksom känns bra i magen.
Pappa och Sara bråkar idag igen, men vet inte riktigt om vad om jag måste vara ärlig.
Mammas död var tung, ja. Men ännu tyngre är pappas förändring. Han dushar kanppt.
Det har gått en månad sen begravningen. Pappa har inte kommit över det ännu. Även jag har börjat smälta det nu. Till och med Sara har det.
Hunden kan sova i mitt rum nu, hon ligger inte på tambursmattan och väntar på mamma mer, hon vet också det. Mamma kommer inte komma tillbaka.




Vet inte.. Skriver konstigt, men det är så jag skriver. Ursäkta för alla skrivfel.

Av Luna - 26 augusti 2014 20:02

Åt nyss min länge efterväntade pizza. Nu har jag inte bara ont i magen och bröstet. Har en otrolig skuldkänsla också. Det var verkligen länge sen jag åt så mycket. Känner mig verkligen bara så äcklig haha.

Men nog om pizzan. Vill inte tänka på den.


Tänkte rekomendera lite bra bäcker jag har läst på senaste tiden.


Kristian Gidlund - I kroppen min


 

Har läst denhär boken om och om. Kan fortfarande inte släppa den. Är säker på att jag har typ tjatat så mycket om denhär boken på bloggen men den är verkligen så bra! 

www.ikroppenmin.blogspot.se

Det är då hans blogg, alla inläggen finns inne i boken. Verkligen finaste och bästa boken jag har läst.


Jonas Gardell - Jenny


 

Denär läste jag slut på några timmar, jag fastnade. Har dock lånat ut den till en kompis nu så kan inte se hur många sidor där var men det var kanske 200, inte så lång men det var bra att den inte var så lång. 

Ska nog definitivt läsa om den. Den var väldigt 'mörk' men verkligen jätte bra! Ska faktiskt läsa dennes uppföljare 'Ett ufo gör entre' Idag!


Cirkeln - Mats Strandberg, Sara Bergman Elfgren


 

Åh. Ska vara ärlig nu. Hade faktiskt inte tänkt mig läsa denhär boken. Men sen blev det brottom med ett bokprojekt i svenskan så var tvungen att läsa ut den på två dagar! Det var ganska crazy hur mycket jag jobbade på att få slut boken. Ville inte ens börja läsa på den men, när jag läste första kapittlet så var jag fast. Jag kunde inte sluta hah! 

Har också läst ' Eld' och 'Nyckeln' Som är bokens uppföljare! Och min kompis råkade också säga att det ska komma en filmatisering av dessa! Hoppas att hon inte ljuger för jag skulle verkligen vara glad om de skulle komma någon slags serie av dessa!

Men denhär boken var verkligen bäst av alla i triologin!


Här var några böcker jag rekomenderar. Om du inte gillar att läsa eller har svårt att komma in i någon bok så rekomenderar jag verkligen någon av dessa. De kan göra vem som helst till bokslukare.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards